Chapter 2. 쉽고 간단하게 설명할 때는 이렇게

지난 포스팅에 이어, 쉽고 간단하게 설명하기 위한 몇 가지 문장을 마저 정리해보려한다.


06. 제품을 소개할 때

  • Today we will present our new product.
    오늘 우리는 신제품을 선보일 것입니다.

  • Today we are introducing our new book.
    오늘 우리 출판사의 새 책을 소개해드리고자 합니다.

  • I am thrilled to introduce our new product to you.
    신제품을 여러분께 선보이게 되어 설렙니다.

  • I am excited to have the opportunity to show you this.
    이 제품을 여러분께 선보일 기회를 얻게 되어 기쁩니다.

  • What we are going to do today is introduce our new product.
    오늘 우리는 신제품을 소개해드리고자 합니다.

  • I couldn't be more proud and more excited to show our new product to you.
    여러분께 신제품을 선보이게 되어 정말 뿌듯하고 설렘을 느낍니다.

07. 가격에 대해 말할 때
  • Let me talk about the price.
    가격에 대한 이야기를 드리겠습니다.

  • The product is great, but I think it is overpriced.
    제품은 훌륭했지만, 가격이 좀 높게 측정된 것 같다는 생각이 들었습니다.

  • We would like to price the rental fee from $100.
    우리는 대여비를 100달러부터 책정하였습니다.

  • For our new product, we are going to price it at $150.
    신제품 가격을 150달러로 정하기로 했습니다.

  • For members only, we are going to price it at $0.99 per download.
    회원에 한해, 한 건당 0.99달러에 다운로드 하실 수 있습니다. 

08. 예를 들어 설명할 때
  • Here is an example.
    사례가 있습니다.

  • Here is a concrete example.
    분명한 사례가 있습니다.

  • Let me give you one example.
    한 가지 사례를 말씀드리겠습니다.

  • Let's look at a few examples to get a sense of what I am talking about here.
    제가 오늘 어떤 이야기를 드리게 될지 감을 잡아볼 수 있는 몇 가지 사례를 한 번 보여드리겠습니다.

  • In this example, you can see the way people are connected to each other through Facebook.
    사례에서, 여러분은 어떻게 사람들이 페이스북을 통해 서로 연결되어 있는지 알 수 잇습니다.

09. 문제를 제기할 때
  • Why is it important to choose healthy food?
    건강한 먹거리를 선택하는 게 왜 중요할까요?

  • Why are many people interested in our product?
    왜 많은 사람들이 우리의 제품에 관심을 기울일까요?

  • The problem is that the battery runs out too fast.
    문제는 배터리가 너무 빨리 달아버린다는 점입니다.

  • There are a few things we need to improve/solve.
    우리가 개선해야/해결해야만 하는 몇 가지 문제들이 있습니다.

  • My concern is how the design changes the way we use tools.
    제 관심은 어떻게 디자인이 우리가 도구를 이용하는 방식을 바꿔놓느냐에 있습니다.

  • The problem with learning at school is that it can kill creativity.
    학교 수업의 문제점은 창의력을 죽일 수 있다는 데 있습니다.

  • I am going to present a problem and try to give you an answer.
    저는 문제를 보여주고 그 답을 드리고자 합니다.

  • I ask myself, how can I change? How can I change these things?
    제 자신에게 이렇게 묻습니다. '내가 어떻게 바꿀 수 있을까? 내가 어떻게 이 상황을 바꿀 수 있을까?' 라고요.

  • I am really amazed at how easily kids are led to believe all the marketing and advertising on TV.
    우리 아이들이 TV 속 광고나 마케팅에 얼마나 쉽게 현혹되는지 알고 정말 놀랐습니다.

  • Why do we need to invest more in our people? - Because our customers always expect us to do something that matters and to do something that powers innovation.
    왜 우리는 우리의 직원들에게 더 많이 투자를 해야만 할까요? - 왜냐하면 우리 고객들은 언제나 우리가 중요한 일을 하고, 혁신에 힘을 보태는 일을 하기를 바라기 때문이죠.


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